Monday, February 23, 2009

Get well soon Cikgu Dima.

Assalamualaikum WBT.

Hari ini 23hb Feb 2009, mungkin adalah hari yang bersejarah buat kelas 6A2 atas kemenangan ANUGERAH KELAS TERCANTIK, TERINDAH, DAN MEMPERSONAKAN. *ahaha. saje tambah lebih lebih. dan kelas ini mendapat insentif sebanyak rm30 sahaja. Kami berasa bersyukur atas pemberian anugerah tersebut dan harap dapat mempertahankan kejuaraan walaupun boleh menang sekali setahun. sedih kn? ahaha. tp, kami tetap pemenang yang merasmikan anugerah terbabit. terima kasih sy ucapkan kepada cikgu Anhar atas kesudian menghulurkan bantuan kewangan sebanyak rm100 utk kecerian kelas. diharapkan juga, pada masa akan datang kelas 6A1 dapat memberi saingan yang sengit kepada kami. hihi. dengan bantuan yang ikhlas cikgu Dima. wht ever it is, 6A2 still leading the 1st place :)

Walau bagaimanapun, kegembiraan kami akhirnya terhenti apabila pelajar-pelajar pra-u SABAR dikejutkan dgn berita tergempar. cikgu Dima kemalangan? oh tuhanku. terdetik didlm hati sy, teruk ke cikgu kemalangan? kereta apa? PJB? AGN? ahaa.. pelbagai persoalan. setelah diselidik, didapati cikgu Dima sihat dan stabil disisi keluarganya. Saya telah membuat kata putus untuk menziarahi cikgu Dima diwaktu petang setelah beliau bersetuju menerima lawatan kami kerumahnya.

Setelah berkumpul, dalam pukul 4 kami bertolak ke rumah cikgu Dima dengan berbekalkan sedikit buah tangan. Kami dijemput masuk dan beliau memulakan cerita drpd A sampailah Z. hasilnya, beliau masih dlm keadaan trauma utk memandu kembali. Kereta KIA Spectra beliau bernombor plat PJB **** yang tidak sampai sebulan dibeli, kini didalam bengkel utk baik pulih. Kemalangan tersebut menyebabkan kereta itu remuk teruk dibahagian depan pemandunya. Alhamdulillah cikgu Dima sekeluarga selamat walaupun menghadapi sedikit konkusi.

Berikut adalah sedikit gambar utk tontonan kalian :)


Sesi mendengar kronologi.

The boys

From left; Faisya,Saufi, Abey

Cikgu Dima - Still Standing! yeah. shes strong :)

From Left; Idek yang sedih, syuhada, Aimi, Afiqah

Saya harap semoga cikgu Dima kembali pulih. bebas drpd trauma kemalangan terbabit dan mengajar kami dengan sempurna. Sekian.

No comments:

Post a Comment