Wednesday, March 11, 2009

Anda sudah sedar?

Assalamualaikum WBT.

Saya dahulukan dengan ucapan terima kasih kepada semua pelajar pra-u 0809 yang telah pun berjaya melawati laman blog ini walaupun pada mulanya mengalami sedikit kesukaran dalam menaip url blog ini. Jika anda inginkan perubahan url kepada yang lebih mudah, sila berikan pendapat anda terus kepada saya. Sebarang komen dan pendapat amatlah dialu-alukan.

Baiklah, menjengah sepintas lalu keputusan-keputusan bekas pelajar pra-u 0708 yang baru sahaja mendapat keputusan mereka setelah setahun setengah berusaha gigih, sagalanya telah pun terjawab. bagaimana pula dengan kita? adakah dikalangan kita yang masih belum SEDAR? walaupun secara zahirnya, dikatakan bahawa soalan STPM 2008 susah, tapi pada pendapat peribadi saya, tiada apa yang mudah di dunia. Persediaan awal yang rapi, akan membantu seseorang pelajar menghadapi kesukaran dengan tenang. Jadi, ingin saya tegaskan agar semua pelajar pra-u 0809 agar memberikan sepenuh komitmen bagi memastikan keputusan STPM 2009 yang bakal diumumkan lebih kurang setahun daripada sekarang dirai dengan penuh tangisan kegembiraan.

Oh kebanyakkan keputusan ujian pertengahan penggal pertama sudah pun diketahui? bagaimana keputusan anda semua? memuaskan? cemerlang? atau sebaliknya? tentu anda sahaja yang mampu memberikan alasan atas sebarang keputusan yang anda dapat. Sedar atau tidak, kita semua telah pun berada di bulan MAC. lebih kurang 8 bulan daripada sekarang untuk menduduki STPM. Diharapkan agar semua pelajar berkelakuan lebih serius dimasa akan datang, dalam setiap ujian, serta PnP di dalam kelas.

Tuntasnya, pada keseluruhan, masih ada masa untuk kita berubah. mungkin hari ini lebih baik daripada semalam. esok pula lebih baik daripada hari ini. dan keadaan ini kekal konsistan sehinggalah menjelangnya peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia 2009. Sekian.


Admin, ian.

2 comments:

  1. salam..
    ni aku, nisak..
    kenal lg x??
    hehe...
    wey, smart gak baju korg..
    pape pun, gudlak k..
    same2 la kte wt yg tbaik stpm nnt..
    kim slm ak kt dak2 klas..
    ayin, sila, idek, ca-ong, ika,
    n sume2 yg ak lupe sbutkn name keh..
    kangan bangat deh...hehe!!!

    ReplyDelete
  2. ye. insyallah.
    aku rse kta neh penah jumpa dlu.
    masa pidato piala hasil pringkat negeri kt ipoh.kn?

    ReplyDelete